„Bogate niuanse, doskonałe panowanie nad rytmem i niezmiennie szlachetne frazowanie. Naprzemian wyniosła
i błyskotliwa, muzyka nabiera kształtów pod zwinnym smyczkiem Demarquette’a”. Concert Classic
Przyjęty w wieku lat 13 do CNSMD w Paryżu, Henri Demarquette studiuje u Philippe’a Mullera i Maurice’a Gendrona. Zdobywca jednogłośnie przyznanej Pierwszej Nagrody, doskonali się następnie pod okiem Pierre’a Fourniera i Paula Torteliera oraz Janosa Starkera w Bloomington w Stanach Zjednoczonych. Zauważony przez Yehudi Menuhina, który zaprasza go do wykonania, pod swoją batutą, Koncertu Dvoráka, rozpoczyna błyskotliwą karierę międzynarodową, która zaprowadzi go z występami do wielu stolic, gdzie towarzyszyć mu będą wielkie, francuskie i zagraniczne, orkiestry – Francuska Orkiestra Narodowa, London Philharmonic, Tokyo Symphony, Sinfonia Varsovia, Ensemble Orchestral de Paris. Ceniony kameralista, wyjątkowe porozumienie muzyczne osiąga w duetach z pianistami Brigitte Engerer, Michelem Dalberto, Borisem Berezovskym i Jeanem-Philippe’em Collardem. Regularnie sięgający po kompozycje muzyki współczesnej, przyczynia się do powstania wielu utworów współczesnych kompozytorów. Odzwierciedlająca jego otwarty umysł dyskografia, z wielokrotnie nagradzanymi krążkami, obejmuje szeroki repertuar, od Bacha po kompozytorów współczesnych, poprzez Haydna (dwa koncerty), Beethovena (komplet sonat na wiolonczelę i fortepian z M. Dalberto), Brahmsa, Chopina (utwory zebrane na wiolonczelę i fortepian, nagrane z B. Engerer) oraz muzykę francuską. Jego dwie ostatnie płyty, z utworami Saint-Saënsa i Oliviera Greifa, otrzymały nagrodę „Choc” magazynu Classica. Henri Demarquette gra na instrumencie włoskiego lutnika Goffredo Cappy z 1697 roku i posługuje się smyczkiem Persois z 1820 roku.
SC